Anasayfa » » Pardus Videolarda Ses Var Görüntü Yok(Çözüldü)

Pardus Videolarda Ses Var Görüntü Yok(Çözüldü)


Buradaki yazımda sizlere Pardus işletim sistemine geçtiğimi yazmıştım.Pardus işletim sisteminde bir kaç küçük problemle karşılaştım ve küçük problemlerin küçük çözümleri var.Bu sorunlardan bir tanesi divx film yada ”videolarda ses var ancak görüntü yok” sorunudur.Normal olarak videonun üzerine çift tıkladığınızda Pardus’un kendi video oynatıcısı olan SMplayer’da açılıyor ve filmden yada videodan sesler geliyor görüntü gelmiyor.Bunun tek bir açıklaması olabilir oda ekran kartımız, yaptığım küçük bir araştırma ile problemin nvidia ve ati marka ekran kartlarında olduğunu gördüm.Normalde pardus tüm driverları otomatik olarak yüklemektedir ancak nedendir bilemiyorum ati ve nvidia ekran kartlarını otomatik tanıtmadıklarını resmi sitelerinde de belirtmişler.Belkide telif hakkı gibi saçma sapan bir sebep yüzündendir.Bu sorunun çözümü oldukça basittir.Videolardaki görüntü problemini çözmek ve ekran kartı modelinizi nasıl bulacağınızı öğrenmek için makalenin devamındaki anlatımı okuyunuz.
Intel kullanıcılarının bir sorunu yok ama Nvidia ve ATI kullanıcılarının sürücüleri kurulumda gelmemektedir. Ama Pardus bunun için çok kolay bir çözüm sunmaktadır. “Sistem Ayarları” üzerinden “Ekran” bölümüne gelin. Orada “Aygıtlar” diye bir sekme göreceksiniz. Oraya tıkladığınızda, eğer sisteminiz en uygun sürücüyü kullanmıyorsa size bir uyarı verecektir.


14aygitlar
Bu uyarıda sisteminize en uygun ekran kartı sürücüsü de yazmaktadır. Sonra da sizi Paket Yöneticisi’ne yönlendirir. Paket Yöneticisi’nden en uygun sürücüyü seçtikten sonra, tekrar “Sistem Ayarları”, “Ekran”, “Aygıtlar” bölümüne geldiğinizde sizden bu sürücüyü kullanmak için onay isteyecektir. Onayı verdikten sonra uygula deyip ardından bilgisayarı yeniden başlattığınızda en uygun ekran kartı sürücüsünü kullanmaya başlayacaksınız.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazarken güzel Türkçe'mizi güzel kullanalım!