Anasayfa » » HTC Destek Hattından Zil Sesi Hatasına Anında Çözüm

HTC Destek Hattından Zil Sesi Hatasına Anında Çözüm



NOT: Tüm Android Cihazlarda Geçerli

Gelen Çağrıda Zil Sesi/Bildirim Çıkmıyor mu?
Geçen günlerde HTC sensation XL marka cep telefonumu formatlayarak temizledim. Ardından google play store'dan daha önce kullandığım uygulamaların tamamını yeniden yükledim.

Cihazım hızlandı. Temizlik iyi gelmişti. Fakat eve vardığımda eşimin beni aradığını gördüm. (2 cevapsız çağrı) heralde duyamadım dedim. Ertesi gün de gelen çağrıları kaçırınca şüphelenip kendimi aradım:) 

Çağrı geliyor ama hiçbir şekilde zil sesi çalmıyor.

 Ayarlara girdim:

Tüm zil sesleri ve titreşim açık. Uyarı tonları dahi açık olmasına rağmen bir mümkün değil gelen arama zil sesini açamadım.

Herzamanki gibi google'da aradım. Forum siteleri vs talan ettim ama hiçbir sitede, hiçbir forumda problemime çözüm yolu bulamadım. Sonra HTC resmi web sitesinden "DESTEK HATTI" numarasını aradım. "Tüm bildirim tonları/zil sesi açık olmasına rağmen biri beni aradığında telefonum çalmıyor" dedim. 

İki saattir aradığım konuyu destek hattı 1 dk'da çözünce de bu deneyimi paylaşmak istedim:D

Gelen Aramalarda Zil Sesi Çalmıyorsa:

Android cihazınızı "Güvenli Mod" ile açın. Daha sonra başka bir telefondan kendinizi arayın. Eğer güvenli modda zil sesi çalıyorsa kurduğunuz uygulamalardan birisi "Normal Mod" aktifken zil sesi ile çakışıyor ve telefonunuzun yazılımsal hata vermesine neden oluyor demektir. Bu hatayı almadan önceki kurduğunuz en son uygulamaları kaldırıp hatayı düzeltebiliyorsunuz. 

Ben zil sesine etki edebilecek uygulama/mobil yazılımların Tango, viber gibi internet çağrısı yapabilen uygulamalar olabileceğini düşündüm ve ilk olarak uygulamalardan viber'ı kaldırdım. Kendime çağrı attığımda hata düzelmişti. Artık gelen aramalarda zil sesi ve titreşim aktif.

Güvenli Mod Nasıl Açılır:

HTC Sensation XL için: Bataryayı çıkartıp 5 saniye bekliyorsunuz. Ardından bataryayı takıp; Ses kısma tuşu ile Güç(açma-kapama) tuşunu aynı anda basılı tutuyorsunuz. HTC yazısı ekrana geldiğinde Güç tuşunu bırakıp,Ses kısma tuşunu basılı tutmaya devam ediyorsunuz. (Ekranın sol alt köşesinde Güvenli Mod yazısı belirene kadar) 

Diğer marka/modeller için üretici destek hattı veya forumlardan yararlanabilirsiniz.

Güvenli Mod Başka Ne İşe Yarar?

Android işletim sistemine sahip cep telefonlarında güvenli mod, 2. taraf uygulamaların devre dışı bırakılmasını sağlar. Yani fabrika verilerinde cihaza yüklü olan uygulamalar dışında sizin sonradan indirdiğiniz uygulamalar güvenli modda pasif kalır. (SİLİNMEZ)

Android işletim sistemine sahip cep telefonunuzla son günlerde problem yaşamaya başladıysanız; cihazı güvenli modda açıp aynı hatanın olup olmayacağını denetleyin. Eğer güvenli modda cihazınız problemsiz çalışıyorsa son günlerde yüklediğiniz bir uygulamayı silmeniz problemi çözebilir.

Bu bir kişisel deneyimdir: Hizliadam.com bloğunun sahibi B.Kapıcıoğlu tarafında SrgzBlog için Yazılmıştır.

5 yorum:

  1. aynı hata benim yeğnimin htc desire 816 h telefonunda da çıktı. söylediğiniz yöntemi önceden denemiştik, ancak telefoncu yazılımsal bir hata olduğu için bir program yüklemem gerekir dedi. fiyat olarak 50 tl. acaba bu konuda başka önerisi veya çözüm yolu öneren var mı?

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah usta valla kaç gündür girmediğim şekil kalmadı şunun yüzüne dediğini yaptım ve artık çalıyo

    YanıtlaSil
  3. Benimde aynı hatayı veriyor format atmama rağmen sorun giderilemedi

    YanıtlaSil
  4. Bnde HTC 816 gelen cagrilarda zil sesi çıkmıyo yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  5. Çok havalı. Bazı son derece geçerli noktalar. Bu yazıyı yazdığınız için teşekkür ederim ve sitenin geri kalanı da çok iyi. Teşekkürler, son zamanlarda bu konu hakkında uzun zamandır bilgi arıyorum ve sizinki şu ana kadar keşfettiğim en büyük şeydi. Bazı ilginç detaylardan bahsettiğinizi düşünüyorum, yazı için teşekkür ederim.

    ilaç kurye, acil ilaç kurye, alo ilaç kurye, https://www.ilackurye.org

    YanıtlaSil

Yorum yazarken güzel Türkçe'mizi güzel kullanalım!