Anasayfa » » Para Verseler Namaz Kılarız

Para Verseler Namaz Kılarız



Cenab-ı Allah Zariyat Suresi 56. Ayeti Kerime’de ‘’ Ben insanları ve cinleri ancak bana ibadet etsinler diye yarattım’’ buyuruyor. Bu ayet- celileden anlaşılacağı üzre dünyaya geliş/yaratılış amacımız Allah’a ibadet etmek içindir.  Bir çok insanın namaz kılmayışına şaşırıyorum. Bir çok insana verdiğim bir örneği sizlere de vermek istiyorum. Bu örneği verdiğim insanlardan aldığım tepkiler bu örneğin ne kadar doğru olduğunu bana göstermiştir.



Teşbihte hata olmaz. Dinimizde insanlara bir takım gerçekleri anlatabilmek için örnekler ve misaller verilebilir.

Diyelim ki , bir adam gelse ve bize dese ki ‘’ Sabahtan akşama kadar namaz kılacaksın ve bunun karşılığında sana 10.000 Türk Lirası para vereceğim’’ dese o namazı kılarız. Neden çünkü zahiride ortada 10.000 TL gibi ciddi bir para var. Bu parayı kabul edecek zihniyette olan insan desek ki ‘’ biz sana 10.000 TL verelim gözünü ver, babacağını ver , kolunu ver, kulaklarını ver ‘’ desek , kesinlikle kabul etmez. Hiç birimiz kabul etmeyiz.   O halde neden Bizlere trilyonlar verseler vermeyeceğimiz uzuvlarımızı bize bahşeden , bizi bu uzuvlarla yaratan Rabbimize neden ibadet etmiyoruz.

‘’Namaz dinin direğidir’’ Hadis-i Şerif’ini tekrar tekrar hatırlatmakta fayda vardır zira direği olmayan bir bina ayakta duramaz , inşa edilemez. O halde Namaz bu dinin direği ise ki öyledir , namaz kılmayanın dini yıkılmış demektir.

Namaz insana huzur,saadet,rıza, memnuniyet,mutluluk,kanaat verir , namaz insanı hayasızlıktan, kötülükten de alı koyar. O halde ben müslümanım diyen birisi oturup namazlarını kılacak , ben müslümanım demekle Müslüman olunmuyor. Alemlerin Efendisi Aleyhisselatü vesselam buyurmuşlardır ki; ‘’ kafir ile mümün arasında ki fark namazdır’’ Namaz kılmıyorsak kafirden ne farkımız kalır. Bakınız namaz kılmayana kafir demiyorum , namaz kılmayan namaz kılmadığının günah olduğu idrakindeyse günahkar olur ancak kafir olmaz ancak namazı inkar ederse kafir olur.

Vural Egemen Sarıgöz
05/05/2012

1 yorum:

  1. Bir işin karşılıklı yapılması çok yanlış, heleki din konusunda

    YanıtlaSil

Yorum yazarken güzel Türkçe'mizi güzel kullanalım!