Anasayfa » » Sigarayı Nasıl Bıraktım?

Sigarayı Nasıl Bıraktım?



Ben sigarayı bırakalı 1 Yıl 5 ay oldu…. Sigarayı nasıl bıraktın diye soranlar için anlatıyorum… Her sabah öksürerek ve ağzımdaki iğrenç tad ile uyanmaktan bıkıp usanmıştım.İşyerindeki onca işlerimin arasından sıyrılıp sigara içmeye çıkıyordum ve bu sebepten mutlaka yetişmesi gereken işlerimi de yarılarda keserek tamamlayamıyordum. Her ay sigara parası diyerek ayırdığım 170 lirada gözümde git gide büyüyordu… Buraya kadar herşey normal zaten normal şartlarda sigarayı içen her kişi bu matematiksel ve sağlık hesaplarını yapıyor ve bundan sonrasında da ”atın ölümü arpadan olsun, yok ben bu sigarayı bırakamam nasıl olsa” gibi düşünceler ile tekrar içmeye başlıyordur.Dilerseniz sizlere sigarayı bırakmamda bana yardımcı olan telkinlerimi ve etkenleri sıralayayım belki birilerine daha faydası olur.


Evde otururken cebimden çıkardığım sigara paketini kaldırıp salonun en uzak köşesine televizyonun arkasına attım ve başladım facebook’ta gezinmeye bir süre sonra sigara içmek istediğimde vazgeçtim kalkıp almadım o sigarayı sonrasında tekrar sigara içmek istediğimde kalkıp dişlerimi fırçaladım ve doğru yatağa girdim.Yatakta gözlerimi kapadım ve sabah öksürmeden ve ağzımdaki o iğrenç tad olmadan uyanacağım dedim.Sabah uyandığımda o öksürük ve iğrenç tad yine yerinde duruyordu.
Sinirle işe gittim ve o sigara paketine kesinlikle dokunmadım. İşyerinde bilgisayarımı açıp youtube’da sigaranın zararlarını anlatan videolara bakındım, facebook ‘ta sigara içmeyenlerin kurduğu gruplara üye olup paylaştıklarına göz gezdirdim. Twitter’da durmadan sigarayı bıraktım iletileri yayınladım ve arkadaşlarımdan cesaretlendirici telkinler aldım. İş yerinde her sigara içmek istediğimde elimdeki işe daha bir yoğunlaşarak sigarayı kafamdan attım.Öğlen yemeğe gidip karnımı tıka basa doyurduktan sonra yemek üstüne içilen sigarayı reddettim.
Akşam 5 olduğunda elimdeki tüm işlerimin bittiğini ve  eve gidebileceğimi gördüm.Demek ki sigara yalnızca sağlığımdan ve paramdan değil, iş gücümden ve zamanımdan da çalıyordu. Kalkıp doğru eve geldim… Öğlen yediğim yemeğin ne kadar tatlı olduğunu düşündüm…Halbuki her hafta pazartesi günü pişirilen kuru fasulyeydi. Pişiren aşçı aynı aşçıydı fakat ben bu defa yemeği sigarasız bir mideye indirmiştim.O akşam eve geldiğimde bilgisayarımın başına oturup saatlerce pes 2011 oynadım her aklıma sigara geldiğinde yeni bir turnuva başlattım.Her sigara içmek isteği gelince pes 2011 zorluk ayarlarını yükselttim. Böylece daha da hırslanarak tamamen oyuna konsantre olup sigarayı unutuyordum.Gözlerimi ve beynimi yeteri kadar yorduktan sonra yattım ve sabah kalktığımda öksürmediğimi ama ağzımdaki iğrenç tadın hala yerinde durduğunu gördüm.Kalkıp dişlerimi fırçaladım ve iş yerine gittim. Normal işlerimi yapmaya başladım ve iş yerinde tüm arkadaşlarıma ben sigarayı bıraktım diyerek herkese duyuruyordum.Bunda ki amacımda tükürdüğünü yalamayan karakteristik özelliğimi kullanmaktı.Tüm arkadaşlarım sigarayı bıraktım olarak biliyordu artık tekrar sigaraya başlarsam dalga konusu olmazmıydım, tekrar sigaraya başlarsam insanlar beni nasıl ciddiye alırlardı değil mi?… Sigarayı bıraktığımı söylediğimde çok kimse dikkate almamıştı beni ” Sen sigarayı bırakamazsın diyenler” beni daha da hırslandırıyordu. En yakınımdaki insanlar dahi inanmıyorlardı sigarayı bırakacağıma… Annem,babam,dayım,yengem en yakınlarım bile ”inşallah bırakırsın ama pek sanmıyorum ”gibi laflar ediyorlardı… İlk haftayı atlattığım da zor günleri geride bıraktığımı ve işlerimin daha da kolaylaştığının farkındaydım.İşlerim kolaylaştı dediğim gece rüyamda öyle bir sigara içtim ki sormayın.Uyandığımda bir an gerçekten sigara içmişim gibi pişmanlıklar duydum , neyseki sadece rüyaydı. Demekki kolaylaştığını sanmakla hata etmiştim.Sonra sigaraya verdiğim para ile gidip marketten çerez,çikolata,vs alıp geliyordum eve , durmadan yiyordum…İnternet ve Pes 2011 sigarayı bırakmam konusunda çok yardımcı olmuştur… Sigarayı bırakmakla neler yapmış oldum…

1-) Sağlığıma dikkat etmiş oldum…

2-)Halı saha maçlarında ilk yarıda kesilmiyor maçın sonunu rahatlıkla getirebiliyorum…Maç çıkışında sigara içip nefes nefese kalan arkadaşlarımla dalga geçebiliyorum…

3-) Bundan 8 ay önce sigarayı bıraktığımda 60 kiloydum şimdi 70 kiloyum.

4-) Yediğim yemeklerden ve uyuduğum uykudan gerçekten ihtiyacım olanı alıyorum.Doyuyor ve dinleniyorum…

5-)Artık ortalarda boşaltıp temizlemek zorunda olduğum içi izmarit dolu kültablaları yok…

6-)Sigarayı bırakarak kendi maaşıma 170 lira zam yapmış oldum…

7-)Sigaraya verdiğim paralar ile 2 kredi kartımın borcunu bitirdim…Sadece sigara parası ile…

8-)Artık cebimde her zaman harçlığım kalıyor…

9-)Sigaraya verdiğim paralarla dolabımda bir sürü nevale var artık…Canım hangisini isterse onu yiyorum… 

10-En önemliside ”Sen sigarayı bırakamazsın” diye köstek olanların ” Helal Olsun” diyerek söylemlerini değiştirdiklerine gururla şahit oldum…

Ben artık sigara içmiyorum… bundan sonrada içmeyeceğim inşallah… Sizde bırakabilirsiniz… Yeter ki gerçekten bırakmak isteyin…Bıraktığınız sigara paketine ne olursa olsun kesinlikle dokunmayın…Dediklerimi unutmayın… İnternet ve Pes 2011 binbir türlü ilaçtan daha etkilidir…

Son olarak sigara nefs,irade işi değildir sigara bağımlılıktır diyenlere 11 yıl aralıksız sigara içip bıraktığımı belirtmek isterim…Şu an birisi yanımda sigara içtiği zaman rahatsızlık duyuyorum.
Sigarayı Önce azaltayım sonra yavaş yavaş bırakırım gibi tatlı vesveselere inanmayın. Birden, kesin ve kararlı bir şekilde sigarayı bırakın.
dumansız hava sahasına % 100 destek…

Vural Egemen SARIGÖZ
21/01/2012

1 yorum:

  1. tebrikler, darısı benim gibi henüz bırkamayanların başına umarım..

    YanıtlaSil

Yorum yazarken güzel Türkçe'mizi güzel kullanalım!