Anasayfa » » Nokia 5800 Format Atmak?

Nokia 5800 Format Atmak?




Nokia 5800 Expressmusic model telefonu olanlar bilir, bir süüre sonra symbian işletim sistemi yavaşlar.Bunun sebebi yüklediğimi uygulamalar ve telefonun diğer işlevleridir.Telefonun yavaşlamasından şikayetçi olan kullanıcıların ilk aklına gelen işlem ise format atmaktır.Bunun çok basit bir yolu var ancak alınması gereken önlemler ve yapılması gereken şeyler vardır.Aynı zihniyete sahip ben telefonuma format attım ve çok fazla bilgimi kaybettim.Telefon rehberim, resimlerim, videolarım ve uygulamalarım komple silindi.Sizde bu muzdarip duruma düşmeyin diye yapmanız gerekenleri anlatıyorum.İlk önce telefon rehberinizi rehbere girip ayarlar bölümünden tümünü işaretledikten sonra sim karta kopyalayarak telefon rehberinizin yedeğini alınız.Hafıza kartını mutlaka çıkarınız.Hafıza kartı takılıyken hard format atmak bazen kartı siler bazende silmez… Bu yedekleme işlemlerini yaptıktan sonra gelelim format atma işlemine, nokia 5800 Expressmusic modeline format atmak eski alışageldiğimiz yöntemle aynıdır.Birden fazla tuşa basarak format atabiliyoruz.Bu işleme hard format diyoruz yani telefon ilk günkü ayarlarına döndüğü için tüm verilerini sıfırladığı için hard format diyoruz.Telefon açık vaziyette iken Kırmızı,yeşil,kamera ve kapatma tuşlarının dördüne aynı aynı anda basıyoruz.Telefon kapanıp tekrar açılana kadar yaklaşık 30 saniye bu tuşlara basılı tutuyoruz.Daha sonra telefonumuz açılacak ve hard format işlemi gerçekleşmiş olacak.Bu işlemden sonra telefonumuz kendiliğinden açılacak ve Ülke Ayarı,Saat Dilim ayarı ve tarih saat ayarı yaptıktan sonra telefonumuzun ototik kurulum ekranı açılacaktır.Açılan bu ekrana sadece kabul ediyorum tuşuna basıp kurulumun bitmesini bekliyoruz.



Takriben 10 dakika sürmektedir.Bu kurulum işlemi bittikten sonra telefonumuzun format işlemi tamamlanmış olacaktır.Hard format işleminden sonra telefonunuzda gözle görülür bir hızlanma hissedeceksiniz.Telefonu aşırı yavaşlığından şikayetçi olanlar için iyi bir yöntemdir.Daha sonra hafıza kartınızı tekrar takarak tüm verilerinizle birlikte telefonunuzu daha hızlı bir şekilde kullanabilirsiniz.

1 yorum:

  1. Bu telefonlar çok arızalı zaten üretimi durduruldu diye biliyorum.

    YanıtlaSil

Yorum yazarken güzel Türkçe'mizi güzel kullanalım!