Anasayfa » » En Sevdiğim Şey İrmik Helvasıdır!

En Sevdiğim Şey İrmik Helvasıdır!

Beni tanıyanlar bilir, çocukluğumdan beri irmik helvası denilince benim için akan sular durur. İrmik helvasını o kadar çok severim ki hayatımın merkezinde hep irmik helvası vardır. Bütün kıstaslarım, bütün kıyaslamalarım irmik helvası üzerinedir.

Aşk üzerine betimlemelerim, şarkı sözü tamamlamarım, durumları, olayları tanımlamalarım hep irmik helvası ile ilişkilidir.

Neden bu kadar sevdiğimi inanın bende bilmiyorum. Her kula bir şey sevdirilirmiş ya, işte bu Vural kulcağıza da irmik helvası sevdirilmiş...

Maalesef etrafımda irmik helvası yapma hususunda pek de maharetli kadınlar yoktu. Annem irmik helvası konusunda çok başarısızdı. Beceremezdi bir türlü.

Ben çocukken mahallenin sevilen çocuklarındandım. Yaramazdım ama saygılı olduğum için sevilen bir çocuktum.

Adile Teyze, Sebahat Teyze samimi komşularımızdı ve ne zaman irmik helvası yapsalar gönderirler yada buyur ederlerdi. Sonraki zamanlarda öğrendim ki çoğu zaman sırf benim için yapılan irmik helvaları bile olmuş.

Allah onlardan razı olsun beni irmik helvasız koymadılar.

Hayat mücadelesi her insana olduğu gibi beni de farklı yönlere sürükledi. Bekarlık hayatım boyunca, öğrencilik hayatım boyunca hep tek başıma kaldım. Bu tek başıma kaldığım zamanların en kötü yanı hiç şüphesiz ki irmik helvasız kalışımdı.

Kapkara gecelerin koynunda elalem kara gözlü sevgilisini düşünürken, ben sıcacık tencereden tabağa servis edilmiş, üzerinden hafifçe dumanlar tüten helva tabağını düşünürdüm. Bazen fanteziler yapıp, kimisini fıstıklı, kimisini cevizli hayal ederdim  :)

İrmik helvası öyle herkesin becerebileceği bir şey değildir. Bekarlığım süresince bulunduğum Yozgat, İstanbul, Ankara, gibi yerlerde hazır irmik helvası satan yerler keşfettim. Bu yerlerde bir nebze de olsa irmik hasretimi gidermiş olsam da ev yapımı olan, yapılırken içerisine yalnızca helva malzemelerinin değil samimiyetin ve sevginin de konulduğu helvaların yerini tutmuyordu.

İrmik helvası yapmak sanattır.

Evlenme çağına geldiğimde annem nasıl bir eş hayal ettiğimi sorduğunda ''irmik helvasını güzel yapsın'' derdim.

Bir arkadaşım irmik helvası üzerine yaptığım çözümlemeleri derlemiş, geçtiğimiz günlerde mail olarak gönderdi. Okuduğum da çok güldüm. Hakkaniyeti vardı çünkü yazılanların hepsi benim ağzımdan defaatle çıkan cümlelerdi.

Bunlardan bazıları ise şöyle;

''İrmik helvasının parfümü olsa da alsak, en azından oda parfümü olsa''


''Aşk irmik helvasına benzer, bazısının kıvamı tutmaz, bazısı tam kıvamında olur''

''İrmik helvası yenildiği andaki mutluluğu ölçebilecek bir bilim adam yoktur''

'İrmik helvasının bir erkeğe verdiği mutluluk, bir çikolatanın kadına verdiği mutluluktan 100 kat daha fazladır''

''Mide irmik helvasının cennetidir''

vs...

Zaman geldi evlendim. Ege'li bir eşim var ama ne yazık ki o da irmik helvası konusunda pek maharetli değildir. Güler yüzlüdür, yemekleri harikadır ama işte her güzelin bir kusuru olurmuş nazarlık olsun diye o da irmik helvası yapamayışı olsun.

Geçtiğimiz günlerde internetten tariflere bakarak en iyi irmik helvasını nasıl yapabilirim sorusuna cevaplar ararken bir internet sitesi keşfettim.

Hacı Şerif isimli 1938 yılından bu yana Denizli yöresinde hizmet veren ve ana uzmanlık konusunun irmik helvası olduğunu öğrendiğim bir kuruluş ile tanıştım.

İnternet sitesi üzerinden sipariş verilebiliyordu. Sadece sitedeki resimler bile harika. Sitenin çok profesyonelce hazırlanmış olduğunu vurgulamalıyım.

İstediğiniz her türlü tatlıyı sipariş edebileceğiniz sitededir. 10 tl ve üzeri alış verişlerinizde ücretsiz kargo hizmeti de bulunuyor.

Tüm Türkiye'ye 1 ila 3 gün içerisinde sipariş teslim ediliyor.

16 Temmuz 2014 sabah saat 09:30'da 1 KG İRMİK HELVASI siparişi verdim.
ve siparişi verdikten yaklaşık 10 dakika sonra siparişim hakkında bilgi mailleri almaya başladım. 



Bugün kargo şirketini aradığım kargonun sabah elimde olacağını söylediler.

Maalesef mübarek ramazan günlerini idrak edip oruçlu olduğumuz için işyerinde tadına bakamayacağız.

Akşam evde iftardan sonra müthiş bir irmik helvası festivali yaşayacağımı şimdiden söyleyebilirim.

Gelen İrmik helvasının tadı, lezzeti ve durumu ile ilgili bu satırlardan sonra güncelleme yapacağım.




2 yorum:

Yorum yazarken güzel Türkçe'mizi güzel kullanalım!