Anasayfa » » Blogger Türkçe Karakter ile Blog Açma

Blogger Türkçe Karakter ile Blog Açma

Bildiğiniz üzere Blogger üzerinde isminiz.blogspot.com şeklinde bir adres ile blog açabiliyoruz. Burada Türkçe karakter kullanamıyoruz. Yani Sarıgöz isimli bir blog açmak istersem sarigoz.blogspot.com şeklinde Türkçe karakter barındırmayan bir adres almam gerekiyor. Peki Türkçe karakter kullanarak Blogger üzerinden bir blog açmak nasıl olur?

sarıgöz.blogspot.com adresini almak istersek yapmamız gereken küçük bir işlem vardır. Gördüğünüz gibi Sarıgöz içinde bir I harfi bir de Ö harfi Türkçe karakterdir.

Buraya tıkladığınızda sarıgöz.blogspot.com adresini aldığımı görebilirsiniz.

Peki Blogger'da Türkçe Karakter Kullanarak Nasıl Blog Açabiliriz?

IDN çevirici sayesinde bu işlemi yapacağız.

1.Adım => Buraya tıklayarak IDN çevirici sitesini açıyoruz.

2.Adım => Açılan sitede almak istediğimiz ismi Türkçe karakter olarak alan adı yazan yere yazıp çevir butonuna tıklıyoruz.

3.Adım => Çevir butonuna bastıktan sonra IDN kelimenin karşılığı olan ASCII karşılığı görünür.

4.Adım => Çıkan karakter dizinini kopyalayıp Blogger.com yönetim paneline geliyoruz.

5.Adım => Blogger Yönetim Panelinden Yeni Blog butonuna basıp kopyaladığımız karakter dizinini yapıştırıp yeni blog oluştur butonuna tıklıyoruz.

Artık Türkçe karakterli Blogger tabanlı bir blogumuz var.

Aşağıda adım adım resimli anlatımı da izleyerek yapabilirsiniz.


Hepsi bu kadar iyi bloglamalar dilerim.


4 yorum:

  1. vayy süpersiniz hocam.. İlk defa bu bilgiyi öğrendim.. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Eklemekte fayda var; Yayınlarınızı Twitter'da paylaşırken URL Türkçe karakter içermiyor. Örneğin "sarıgöz.blogspot.com/içerik" şeklinde paylaştığınız yayın URL'si "xn--sargz-mua52b.blogspot.com/içerik" şeklinde görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. Eklemekte fayda var; Yayınlarınızı Twitter'da paylaşırken URL Türkçe karakter içermiyor. Örneğin "sarıgöz.blogspot.com/içerik" şeklinde paylaştığınız yayın URL'si "xn--sargz-mua52b.blogspot.com/içerik" şeklinde görünüyor.

    YanıtlaSil

Yorum yazarken güzel Türkçe'mizi güzel kullanalım!