Anasayfa » » Arkadaşa Bakıp Çıkmayın! Linkedin'e Hoşgeldiniz

Arkadaşa Bakıp Çıkmayın! Linkedin'e Hoşgeldiniz

Bu yazı Batuhan Ünal tarafından Srgz Blog için yazılmıştır.

Yıllardır Facebook ve Twitter'ın sosyal medyada sahip olduğu konum tartışılmayacak derecede büyük. Son bir kaç yıldır bu iki devin tahtını sallayan mecralar belirdi, belirmeye devam ediyor. Bunlar içinden en dikkat çekeni fonksiyonelliği açısından şüphesiz Linkedin. Sadece kullanıcı sayısına bakarak değil, şirketin büyüme oranı ve açıkladığı kar oranına da bakarsak bunu açıkça görebiliriz.


Peki Neden Linkedin Bu Kadar Popüler ?

Linkedin'i diğer sosyal ortamlardan ayıran en büyük özelliği profesyonel yapısıdır.  Üyeliğinizi oluşturduktan sonra yapacağınız ilk iş benzer özelliklere sahip olduğunuz, aynı sektörde çalıştığınız, aynı okulda ve şirkette çalıştığınız kişileri "Tanıyor Olabileceğiniz Kişiler" sekmesinden görüp ağınıza eklemek olmalıdır. Bu sayede networkünüzü ve görünürlüğünüzü arttırmış olacaksınız. Ayrıca hangi sektörde çalışıyorsanız, bununla ilgili paylaşım yapan gruplara üye olarak, uzman görüşlerden faydalanıp yeteneklerinizi geliştirebilirsiniz. İş dünyasında artık sosyal medya etkinliği ve kullandığınız hesaplar referans kaynağı haline geldi ve Linkedin profiliniz sizin için olmazsa olmaz.

Linkedin Nasıl Etkin Kullanılır ?

Hesabını açtıktan sonra, Linkedin size yardımcı olabilmek için bazı sorular soruyor. Bu soruları eksiksiz bir şekilde doldurmalısınız. Sahip olduğunuz sertifikaları, aldığınız eğitimleri , katıldığınız kursları, yabancı dilleri web sitelerinizi, mail adreslerinizi.. vb. nelere sahipseniz nelerin sizi ön plana çıkaracağını düşünüyorsanız oraya yazmalısınız. Ağınızı genişlettikçe fark edeceksiniz ki ; profil fotoğrafınız Instagram ve Facebooka nazaran daha resmi bir hava taşımalı. Vesikalık fotoğraf olmasa da yüzünüzün net olduğu, efektsiz bir resim tercih edilmelidir. Deneyim ve bilgilerinizin gözükeceği profil sayfanın URL yapısı da çok önemli.  linkedin/1*1*1*1*1*1*1*1* gibi bir link yapısı, profilinizi inceleyen kişilerin gözüne hoş gelmeyecektir. Ayarlar bölümünden adınızdan ve soy adınızdan oluşan bir URL yapısı düzenleyebilirsiniz.


Şuan da çalıştığınız ve geçmiş tecrübeleriniz profilinizin en tepesinde gözüküyor. Bu kısma da gerekli özeni göstermelisiniz. Kullanıcıların gözünde ilk intiba yaratacak objeler: Resminiz, isminiz(büyük küçük harf ayrıntısı), geçmiş tecrübeleriniz ve şuan çalıştığınız pozisyon-şirket tir. Bir diğer önemli husus ise tavsiye mektupları ve yeteneklerinizin onaylanması. Mesela, daha önce çalıştığınız veya projede yer aldığınız kişi ve kişilerden tavsiye mektubu isteyerek referansınızı daha da güçlendirip, rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Sahip olduğunuz yeteneklerinizin ağınıza dahil kişilerce onaylanması da sizin için güçlü referans teşkil edecektir.
Yukarıda bahsettiğim gibi, gruplarda aktif olmalı uzmanlığınızı kanıtlamalı/geliştirmelisiniz.  İnsan Kaynakları departmanında çalışan bir kişi, Linkedinde ilgili gruplara katılarak tecrübelerini ve bilgi birikimini paylaşabilir. Tartışmalara yorumları ile katılarak ağını geliştirebilir, belki de alanında uzman statüye erişebilir!

Gruplarda içerik gönderirken dikkat edilmesi gereken noktalar:

Başlık kısmında yazının ne anlattığı net olmalıdır. Gruplarda paylaşacağınız içerikler, üyelere mail yolu ile ulaşmaktadır. Onlarca mailin içinden tartışmanızın dikkat çekmesini istiyorsanız biraz üretken olmanız gerekecek(Karakter kısıtlamasını unutmayın).
Açıklama kısmında biraz daha detaya inerek içeriğinizi daha anlamlı hale getirebilirsiniz. Eğer bir sayfadan link paylaşacaksınız bu kısma yapıştırmanız önerilir. Linki yerleştirdiğinizde önizleme gözüktüğünde, linki silebilirsiniz.(Facebook benzeri)


Açıklama kısmının altında yer alan 3 seçenek(Genel,İş İlanı, Tanım) içeriklerinizi özelleştirmenizi, gruplarda belirli kişilere hitap etmenizi sağlayabilir.

Şirket Sayfaları

Sevdiğiniz markalara ait güncel haberleri, etkinlikleri ve yeni ürünleri takip etmeniz için en güzel ortam şüphesiz Linkedin. Son olarak gelen vitrin sayfaları özelliği ile, firmalar ürün ve hizmetlerini kategorize edebiliyor, takibi kolaylaştırıyor. Profesyonel yapısı ile şirketlerin iş ilnlarını, sizinle benzer pozisyonda çalışan kişileri ve hatta CEO'ları bile ağınıza ekleyebilirsiniz.


Final: Eklemekten Çekinmeyin..

Tüm bu özelliklerden faydalanmak için Linkedin üzerinde ağınıza kişi eklemekten çekinmeyin. Bağlantıda olduğunuz kişi sayısı arttıkça o kadar popüler ve güvenilir olursunuz.

Beni Linkedin'de ve Twitter'da Bulun  
Herkese İyi Çalışmalar..

5 yorum:

  1. Linkedin faydalı bir sosyal ağ ancak ülkemizde yeteri kadar kullanılmıyor.

    YanıtlaSil
  2. Linkedinden pek anlamıyorum ama iş dünyası için gerekli galiba...

    YanıtlaSil
  3. Ben öyle abartıldığı kadar önemli bir mecra olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca oldukça karışık ve profiller için üyelik tipleri satmasıyla da arkadaşlık sitesinden bir farkı kalmıyor.

    YanıtlaSil
  4. Linkedin'i sevemedim gitti arkadaş... Ne anlıyorlar ki oradan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Linkedin'i kullanan kişiler de aynı şeyi Facebook ve Twitter için diyorlardır emin ol ...

      Sil

Yorum yazarken güzel Türkçe'mizi güzel kullanalım!