Anasayfa » » Facebook Hesabımızı Kapatabilir miyiz?

Facebook Hesabımızı Kapatabilir miyiz?

Artık haber sitelerinin manşet kısımlarında günlük olarak Facebook ile ilgili haberler görür olduk. Facebook hayatımızın her alanına nüfus etmiş durumda iken Facebook hesabımızı kapatabilir miyiz?

Bir çok haberde artık Türk gençlerinin Facebook hesaplarını kapattığını ve Twitter başta olmak üzere diğer sosyal ağ sitelerine yöneldiği yer alıyor.

Peki gerçekten Facebook hesabımızı kapatabilir miyiz?
Bu sorunun cevabını aradım ve kendi görüşüm olarak Facebook hesabımızı kapatamayacağımıza karar verdim.

Neden mi?

Bir çok arkadaşımızın doğum günlerini bize Facebook hatırlatıyor. Hatta öyle ki doğum gününü kutlamayı unuttuğumuz arkadaşlarımıza bahane olarak ''bugün Facebook'a girmediğim için doğum günün olduğunu göremedim'' gibi bir gerekçe sunabiliyoruz.

Çoğu etkinlikten Facebook sayesinde haberdar oluyoruz. Kendi şehrimizdeki etkinlikleri Facebook ile takip ediyoruz. Arakdaşlar arasında yapılan etkinliklere Facebook ile katılıyorum/katılmıyorum diyerek birifing veriyoruz. Hatta öyle bir hal aldı ki, düğün davetiyeleri Facebook'a yüklenip, bir etkinlik ile tüm eş,dost,arkadaş,akraba bu mecra üzerinden davet edilebiliyor. Herkes düğün organizasyonlarından Facebook sayesinden haberdar oluyor. Bir süre sonra matbaada davetiye bastırıp kapı kapı dağıtma işi de sona erecektir diye düşünüyorum.

Benim etrafımda sapkınlık derecesinde birilerinin yediğini,içtiğini, gezdiğini Facebook üzerinden takip edenler var. Siz de de var mı bilememiyorum ancak ben bu duruma bizzat şahitlik ettim. Kim nerde ne yiyor, kim kiminle birlikte, kim hamgi mekanda, kim hangi fotoprafı paylaşmış diye merak içinde olanlar var.

Aradığınız ünlü yada ünsüz herkesi Facebook'ta bulabiliyoruz.

Söylemek istediklerimizi Twitter'da 140 karaktere sığdırmaya çalışmak yerine Facebook'ta dilediğimiz uzunlukta yazılar paylaşabiliyoruz.

Bir çok internet sitesine üye olmak için Facebook hesabınızın olması yeterlidir. Facebook Connect sayesinde istediğiniz siteye üyeliğinizi saniyeler içersinde gerçekleştirebiliyorsunuz. Böyle bir imkan varken neden insanlar her site için ayrı ayrı mail adresi, kullanıcı adı ve şifre ile uğraşsınlar ki...

Facebook hayatımıza gireli çok uzun zaman oldu. Haliyle Facebook'ta yüzlerce fotoğraf ve video paylaştık. Onlarca albüm oluşturduk. Fotoğraf albümleri bir anı olsun diye saklanmaz mı? Eve bir misafir geldiğinde gösterilmez mi? O Halde Fotoğrafları Facebook'ta en uzaktaki arkadaşınla bile kolaylıkla paylaşmak varken neden bilgisayarlarda arşivlensin ki...

Ben Facebook üzerinden oyun oynamıyorum ancak bir çok arkadaşım çiftliklerde köy özlemini giderirken, .ocuk ruhlu olanlar şeker patlan oyunlar oynayabiliyorlar. Bazı arkadaşlarım Ninja Kingdom olup etrafı kırıp döküyorlar.

MSN kapatıldı ve Facebook Messenger hayatımıza daha bir yerleşti diyebiliriz. Bu yerleşmişlik varken çok uzaklardaki arkadaşlarımızla nasıl iletişim kuracağız.

Bütün bunlar Facebook hesabımızı kolay kolay kapatamayacağımızın birer göstergesidir.

Vural Egemen SARIGÖZ

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazarken güzel Türkçe'mizi güzel kullanalım!