Anasayfa » » Misafirperverlikte Cömertlik

Misafirperverlikte Cömertlik


Gelenek ve göreneklerimizden ötürü , dini vecibelerimizin gereği olarak misafiri çok severiz. Hatta halk dilinde Tanrı Misafiri gibi bir kavram vardır ki bu durumda akan sular durur neredeyse... Evimize gelen misafirimize yemekler hazırlar , içecekler ikram ederiz. Onlarla muhabbetler ederek gönüllerimizi paylaşırız. Peki misafir perverliğimizin hududu nedir?
Nasıl bir misafir ağırlama şeklimiz var ? Misafirimize ikramda ne kadar cömertiz?
İşte bu konuda bizlere oldukça ders veren bir hikayeyi dilim döndüğünce aşağıda anlatmaya çalıştım.


Bir gün fakir bir çiftçinin yanına zengin bir bey misafir oldu. O gece orada konaklamak zorunda olduğunu , kendisini misafir edip etmeyeceğini sordu. Çiftçi genç memnuniyetle kabul edip ''Misafire en güzel ikram güler yüzdür'' hadis-i şerifine istinaden misafirine güler yüzlü bir şekilde ikramlarda bulundu. 8 tane koyunu vardı. Koyununun birisini keserek misafirine ikram etti. Bey önüne gelen yemeği görünce memnun oldu ve gayr-i ihtiyari olarak '' Ben koyunu çok severim , hele hele koyunun böbreğini çok çok severim'' dedi.

Bunu üzerine Genç Çiftçi diğer 7 koyununu da kesip böbreklerini pişirdi ve misafirine ikram etti. Misafir olan bey Genç'in bu davranışı karşısında oldukça şaşkındı , onu külfete soktuğu içinde mahçuptu. ''Ben öylesine söyledim , zaten hepi topu 8-10 tane koyunun vardı , hepsini benim için kesip getirdin'' dedi.

Genç çok sakin bir şekilde '' Olur mu , benim evime geldiniz , haneme bereket getirdiniz , Peygamber  Efendimiz aleyhisselatü vesselam'ın bir hadis-i şerifini tatbik etme imkanını bahşettiniz , ben misafirimin sevdiğini elimde olan imkanlar dahilinde tedarik etmeye çalışıyorum'' dedi.

Bir süre sonra Bey genç ile helalleşerek ayrıldı. Obasına , memleketine döndü. Kendi yurdunda kendi yardımcılarına anlattı.

Yardımcıları gencin bu davranışını takdirle yad ettiler. Bey Gence gönderilmek üzere 500 deve 1000 koyun hazırlattı. Gence gönderdi. 

Yardımcıları Bey'e ''Efendim çok cömert davrandınız'' dediler.

Bey '' hayır cömert olan o gençtir , çünkü o bana varı yoğu ne varsa ikram etti , ben ise ona sadece servetimin küçük bir kısmını ikram edebildim'' dedi.

Vural Egemen Sarıgöz
24.12.2012

2 yorum:

  1. Türk İnsanı misafir perverdir vesselam...

    YanıtlaSil
  2. Bir hadis-i şerifte en güzel ikram güleryüzdür buyrulmuştur.

    YanıtlaSil

Yorum yazarken güzel Türkçe'mizi güzel kullanalım!