Anasayfa » » Namaz Dost Ziyaretidir.

Namaz Dost Ziyaretidir.


Namaz müminin miracıdır sözü her ne kadar bir hadis-i şerif olarak bilinse de Fahreddin er-Razi isimli Alimin Büyük Tefsir (et-Tefsür-ül Kebir) isimli kitabında hadis-i şerif olarak aktarılmıştır ancak kimden rivayet edildiği belirtilmemiştir. Mana bakımından doğru bir tespittir ancak belki de Hz.Muhammed(s.a.v) Efendimiz'in “Kul Rabbine en ziyade secdede iken yakın olur, öyle ise secdede duayı çok yapın.'' şeklindeki Müslim ve Ebu Davud'dan rivayetle aktarılmış hadis-i şerif'in başka bir yorumudur.

Anlam ve mesaj bakımından bize çok faydalı içeriklere sahiptir.

Allah kuluna dost , kul Allah'a dost olmadıkça yaşamaktan, ibadetten ihlas ve zevk alınmaz. Allah kulunu sever , peki kul Allah'ı ne kadar seviyor?

İşte namaz tam burada devreye girmektedir. Sevdiğimiz bir dostumuzdan hiç ayrılmak istemeyiz , Allah bize dost ise günde 5 vakit namaz kılmak dahi kafi gelmez de , geceleri teheccüdde , gündüzleri , işrakta , duhada , akşam evabinde Allah ile buluşuruz.

Ben dostumu ziyaret ederim , üstelik o dost bana hayat vermişse , salih bir eş vermişse , evlat vermişse , ev vermişse , rızık vermişse hiç yanından ayrılmak istemem , bulup görüşemediğimiz zamanlar da kalben onu zikreder , ruhen yanında olurum. Her şey bir yana , beni benliğimle yaratıp , kendisine kulluk idrakini verdiği için , beni kulluk görevimi ifa etmeye bu dünyaya gönderdiği için dostumu ziyaret eder  ve severim.

Allah bize dosttur , biz Allah'a kul... Dost ziyaretini ihmal etmemeli , dostumuzu gücendirmemeliyiz. Üstelik namaz, Hz.Muhammed (s.a.v) Efendimiz'in aracılığı ile bize bir dostumuzdan bir Miraç hediyesi ise daha da kıymetli olur.

Dost ile ayrılmamak dileğiyle...

Vural Egemen SARIGÖZ
05/04/2012

2 yorum:

  1. Sevgili Kardeşim
    Ne güzel ifade etmişsin ;
    İNŞALLAH hepimiz ALLAH(cc)'nun dostu olmayı,ona layık kul olmayı başarabiliriz.
    Bir hocamız bu kulluk idrakinde olduğumuz için sizler bu toplumda cımbız ile çekilip ayrılanlardansınız derdi.Çok şükür ki Yüce yaratıcı bizleri bu yola soktu.Bizleri doğru yolundan ayırmasın.
    ------------------------------------------------
    Ben dostumu ziyaret ederim , üstelik o dost bana hayat vermişse , salih bir eş vermişse , evlat vermişse , ev vermişse , rızık vermişse hiç yanından ayrılmak istemem , bulup görüşemediğimiz zamanlar da kalben onu zikreder , ruhen yanında olurum. Her şey bir yana , beni benliğimle yaratıp , kendisine kulluk idrakini verdiği için , beni kulluk görevimi ifa etmeye bu dünyaya gönderdiği için dostumu ziyaret eder ve severim.

    YanıtlaSil
  2. Allah razı olsun. Bende yeni blog açtım namaz konulu, namazın ehemmiyeti ile ilgili.
    http://namazkiliyorum.wordpress.com/

    YanıtlaSil

Yorum yazarken güzel Türkçe'mizi güzel kullanalım!