Anasayfa » » Namazı Kıymetlendirmek!!!

Namazı Kıymetlendirmek!!!


Dün pazardı ve tüm gün izinliydim ve dışarı çıkmadım. Filmler izledim , oyunlar oynadım , notlarımı güncelledim , bloğumu düzenledim derken koca bir pazar günü geçti. Bir ara Wolverine oyununu oynadım. Oyun oynarken kahramanımızın ellerinden çıkan bıçaklar ile düşmanlarını nasıl tarumar ettiğini , bölümleri atlarken bölüm içinde topladığı güç simgelerini gördüm. Bu güç simgelerini topladıkça özellikleri artıyor , gücüne güç ekleniyor , bir sonraki düşmanlarının karşısına daha heybetli çıkıyordu. Tefekkür insana Allah tarafından verilmiş bir nimettir. Tefekkür ettiğiniz sürece sorunlarınızı daha iyi çözer , bulunduğunuz zamanı daha iyi özümsersiniz. Tefekkür insanı zamana uymaktan alıkoyar ve zamanı kendine uydurmaya teşvik eder.

Oyunun bir aşamasında bende tefekkür ettim (düşündüm) Namaz kılıyorum ve namaz kılarken önüme çıkan güç simgelerini topluyor muyum ?

Bu soru sonunda kendi muhasebemi yapıp Namazımı kıymetlendirmenin yollarını çözdüm.

Namazımızı kıymetlendirmekten kastım şudur. Sadece namaz kılmak için değil , namazı Allah rızası için , Allah'ın istediği gibi ve bize verilen simgeleri toplayarak namazımı kıymetlendirmektir.

Namazımız nasıl kıymetlendiririz ;

1- Namazın yalnızca farzlarını değil , sünnetlerini de kılarak,
2- Takke yada sarık kullanarak ,
3- Cüppe giyerek,
4- Farzlardan önce kamet getirerek,
5- Namaz anında Allah'ı düşünmek,
6- Namaz anında ölümü,kabiri düşünmek,
7- Secdeye varıldığında kulun Allah'a en yakın yerde olduğunu düşünmek,
8- Farzlar ile sünnetlerden sonra Peygamber Efendimize selavat getirmek,
9- Namaz sonunda Ayetel Kürsi okumak,
10- Namaz sonunda 33 tesbih çekmek,
11- Namazdan sonra dua etmek,
12- Duamızın içinde tövbe etmek ,
13- Namazlarda uzun sureler okumak,
14- Namaz içinde rüku ve secdeden kalkışları kesin ve net yapmak,
15- Her namazdan sonra şükür secdesi yapmak,

gibi maddeler halinde sıralayabiliriz. Bu maddelere daha bir çok madde ekleyebiliriz.
Namaz kılarken namazımızı kıymetlendirecek , namazımıza değer katacak sünnetleri , edepleri yerine getirirsek ilerde karşımıza çıkacak şeytanları daha iyi alt edebiliriz. Vesveselerden kurtulabiliriz.

Bu yazımda namazımızı nasıl kıymetlendiririz sorusuna cevap vermeye çalıştım. Umarım birilerine faydam olmuştur. Allah'ın rahmeti ve bereketi üzerimize olsun.

Vural Egemen Sarıgöz
05/03/2012

2 yorum:

  1. kardelen huzu6 Mart 2012 14:51

    Allah razı olsun...

    YanıtlaSil
  2. NAMAZ NAMAZ NAMAZ

    Malesef ancak 25 yaşında kendisi ile tanıştığım ve kılmadığım ,onsuz geçen yılların acısını büyük bir yük olarak hep hissettiğim NAMAZ
    Secde anımda alnımı sıkı sıkıya seccademe yapıştırdığım ve Yüce Yaratıcıdan Af ve Mağfiret dilediğim NAMAZ
    Layıki ile kılamasam da,rekatlar arasında nefsime yenik düşüp, nice dünyevi şeylerle uğraşsam da,kör olası nefsimin bu senin kıldığın da namazmı , hiç kılma daha iyi söylemleri ile karşı karşıya kalmış olsam da,hiç bir zaman bırakmayacağım ve ALLAH'IM YALNIZ SANA KULLUK EDER VE YALNIZ SENDEN YARDIM DİLERİM diyerek sığındığım NAMAZ.
    Vural Bey Kardeşim
    ALLAH(cc) Cümlemizi bu güzelliklerle buluştursun.Benim 25 senem gibi,yanıbaşın da ezan okunduğu halde,haydin namaza,haydin kurtuluşa diye seslenildiği halde,bu güzellikleri duymayanları da,gaflet uykusundan uyandırsın İNŞALLAH
    Selam ile

    YanıtlaSil

Yorum yazarken güzel Türkçe'mizi güzel kullanalım!