Anasayfa » » Meselemiz.com Sitesinin Tasarımı Tamamlandı.

Meselemiz.com Sitesinin Tasarımı Tamamlandı.


Bir kaç arkadaşımla birlikte açtığımız meselemiz.com isimli sitenin başına gelenler pişmiş tavuğun başına gelmemiştir desek yanlış demiş olmayız. Zira sitemiz birinci yılını doldurduğu 18 Mart 2012 tarihine kadar bir çok problem ile karşılaştık. Hosting firması , domain , kod yapısı, wordpress, eklenti,grafikler,yazarlar derken bir çok problemimiz oldu. İlk önce sitemizden bahsedelim. Meselemiz.com siyasi,politik,gündem,ekonomi gibi alanlarda yazılar yazan yazarların bir araya makalelerinin yayınlandığı bir sitedir. Sitemizin günlük oalrak Ortalama1000 kadar tekil ziyaretçisi vardır. Kar amacı gütmediğimiz , sadece yazılarımızın okunması gayreti ile hazırladığımız sitemizin kaç okuru olduğu , fikirlerimizin kimlere ne kadar ulaştığı önem arz etmektedir.




Daha.net isimli firmanın alt yapısı çökünce bizim sitemizin de yayını takriben bir hafta kadar sekteye uğradı , alt yapı çalışması ve sunucu yenileme adı altında bildirilen arızalar sitemizin yayınını dolayısıyla da okurlarımızı etkiledi. Hosting firması ile yaklaşık olarak son 6 aydır ciddi problemler yaşadık. Hatalarını telafi etmek üzre , bir çok teklifte bulundular ancak gerek görmedik kabul etmeyi.

Sitemize bulaşan trojan virüsler , hosting firması problemimizi giderdiğimizi düşündüğümüz bir anda ortaya çıktı. İşin garip tarafı herkeste görünmüyordu. Site dosyalarını komple indirdim. Antivürs programları ile tarattım , hiç bir virüs yakalanmıyordu. Çeşitli antivirüs programları denedim ama bir türlü olumlu sonuç alamadım. Virüs uyarı aldığı için telaşa kapılanların sayısı da pek az değil hani :) Daha sonra kökten çözdüm problemi , daha önce burada anlatımını yaptığım bir makalem vardı. Orada ki işlemleri tekrarladım , sitemiz temizlendi ancak 2 gün sonra aynı virüs yine peyda oldu. Bu defa wordpress için gelişitirilmiş olan antivirüs eklentisini kullanarak trojan virüsün kaynağını gördüm. Virüs kullandığımız itheme 2 temasının dosyalarındaydı. Temayı komple sildim , ftp şifresini her ihtimale karşı değiştirip temiz temayı tekrar attım. Virüsten kurtulduk.

Daha sonra alan adı başka hesaptan , hosting başka hesaptan olunca bir karışıklık oldu ve hosting parasını ödeyen bizler , domain parasını ödemeyi unutunca Mübarek gün olan 18 Mart Çanakkale Şehitlerimizi ve Zaferini anma günü ve 1. yaşımızı kutlayacağımız günde yayınımız kesildi. Derhal domain parasını ödedik ama dns ayarlarının güncellenmesi 12-24 saat arası sürdüğünden sitemize bir çok okurumuz giremedi.

Daha sonra sitemizin yine hosting firması ile trafik üzerine problem yaşaması sonucu , hosting firması ile ilişiğimizi kestim.  Tüm içeriğimizi google servisi olan blogspot'a/blogger'a aktarıp domainimizi dnspark.net yardımıyla bu siteye yönlendirdim. Daha.net firmasına neredeyse 300 liraya yakın paramız nasip oldu ancak hizmetten memnun kalamadık. Bu şekilde yalnızca yıllık 20 lira domain parasına sitemizin tüm masrafları karşılanmış olacaktır.

Sitemizin teması Zafer Zent tarafından tasarlanmış olan YBB teması üzerinden geliştirilmiştir. Temanın zemin renkleri hariç tüm özellikleri ile oynadım ve güzel bir görünüme sahip oldu.

Meselemiz.com yayın hayatına devam ediyor.

Ziyaret etmenizi , makalelere göz gezdirmenizi öneririm.

Vural Egemen Sarıgöz
30/12/2012

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazarken güzel Türkçe'mizi güzel kullanalım!