Anasayfa » » Webtasarımında SEO'nun Önemi

Webtasarımında SEO'nun Önemi


Webtasarım işe sadece görsellikle , grafiklerin tasarımı, yerleştirilmesi ve genel görünümle bitmiyor. Web sitenin arama motorlarında çıkması için SEO çalışması yapılmalıdır. Yapılan SEO çalışması siteye ziyaretçi çekecektir. SEO çalışması yapılmış bir site ile SEO çalışması yapılmamış site arasında ki fark siyahla beyaz kadar barizdir. SEO çalışması neredeyse bir sektörün bir pazar alanı haline gelmiştir. Bir çok hosting firması SEO garantili çalışmalar yaptığını iddia etmektedir , bir çok kişi SEO Optimizasyon Uzmanlığı ile vaatlerde bulunur. Haklarıda vardır  zira SEO çalışması kolay bir iş değildir. Bir çok işletme belirlediği kelimeler dahilinde arama motorlarında üst sıralarda çıkmayı istemektedir. Özellikle e-ticaret işi ile uğraşanların rağbet gösterdiği bir işlemdir.

SEO Optimizasyonu yapılmış sitelerde , belirlenen anahtar kelimelerin arama motorlarında aratıldığında üst sıralarda çıkması ile siteye gelen ziyaretçi sayısı yükselecek ve bu vesile ile sitede yayınlanan reklamların gösterimi artacaktır.  O halde SEO bir pazarlama yöntemidir demek doğru olur.

SEO çalışmasında demek yalnızca Google optimizasyonundan ibaret değildir. Diğer arama motorlarını ve reklam yönetim sistemlerini de etkisi altına almalıdır. Yahoo,Bing ve son zamanlarda yıldızı gittikçe parlayan Yandex'in de getirileri düşünülmeli , yerel değil ulusal düşünülmelidir.

SEO çalışmasında HTML/CSS ile yapılmış webtasarımları bir adım öndedir ancak günümüzde kullanılan hazır içerik yönetim sistemleri de html/css tasarımlar kadar etkilidir. HTML/CSS tasarımlar Google'ın,Yahoo'nun, Bing'in, Yandex'in ve daha bir çok arama motorlarının gönderdiği tarayıcı botlar tarafından kolay ve hızlı bir şekilde taranarak okunur.O halde flash tasarımlar SEO açısından iyi değildir. Flash tasarıma sahip siteler SEO çalışması yapılmamış sitelerden bile geride kalabilir.

Arama motorlarının gönderdiği botların çalışma sistemi , sıradan ziyaretçiler gibidir , herhangi bir ziyaretçi bir sayfayı ziyaret ettiğinde nelere odaklanıyor , aradığı , taradığı ne ise bu botlarda bu mantık üzerinden hareket ederek normal ziyaretçilerin ihtiyacı olanları taramaya gayret gösterir.

Gönderilen arama botları için sitenin içeriği kadar içeriğe ait başlıkta önemlidir. Başlık beyaz peynirden bahsediyor lakin içerikte tekstil ipliklerinden bahsediliyorsa tamamen yanlış bir yol izlenmiş olacaktır. O halde başlık içeriği yansıtmalıdır. Buna oranla yazıya ait URL'ninde önemi artmaktadır. siteadı.com/sayfa-1/icerik-96 şeklinde bir URL adresi yerine siteadı.com/kategori/yazinin_basligi şeklindeki bir URL daha evladır , daha makbüldür.Blogspot otomatik olarak bu işlemi yapmaktadır , wordpress sisteminde ise kalıcı bağlantılar ile bu işlem sağlanmaktadır. En çok kullanılan içerik yönetim sistemleri bunlar olduğu için bu ikisine dair örnekleme yaptım. Diğer sistemlerde de SEO çalışmasını yansıtan URL şekilleri mevcuttur.

Son dönemlerde arama motorlarının özgün içerikilere ve güncel tutulan sitelere olan ilgisi artmıştır. Çok eskiden kopyala yapıştır mantığı ile yürütülen sitelerin ehemmiyeti ortadan kalmış özgün içeriklerden oluşan sitelerin değeri artmıştır.

Sonuç olarak SEO çalışması yapılmayan sitenin yapılan sitenin yanında devede kulak kalması kaçınılmazdır.

Vural Egemen SARIGÖZ
21/02/2012



0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazarken güzel Türkçe'mizi güzel kullanalım!