Boğaz harbi isimli oyunu demosu ile tanımıştık.Ben o zaman demosu fena değil inşallah ilerleyen zamanlarda daha çok geliştirirler de dünya çapında bir oyunumuz olur demiştim.Arkadaşlarımız gerçekten boş durmamış oyunu bir haylı geliştirerek beta versiyonunu çıkarmışlar.Oyunu kendi bilgisayarıma kurdum,oynadım,videolarını izledim,resimlerine baktım.Gerçekten üst düzey oyunlardan hiç bir farkı kalmamış.Çok kaliteli bir iş çıkmış ortaya ayrıca microsoft’ün Türkiye ayağıda bu projeyi desteklemiş.Bir de oyun tamamen türkçe olunca oynaması ayrı bir güzellik oluyor.
Boğaz harbi oyununun ayrı ir güzelliği ise Benliğimizi,kimliğimizi ve tarihimizi yansıtıyor olmasıdır.Gerçekten oyunu oynarken bazen gururlanıyor bazen hüzünleniyorsunuz.Daha oyunun en başında bölük komutanının askerlere ” hem bana hem birbirinize hakkınızı helal edin” demesi beni bir hayli duygulandırdı.Neyse lafı fazla uzatmayalım ve hem oyun hakkında bilgiler hem de oyunu indirebileceğiniz linkleri verelim.
Oyunu indirebilmeniz için ilk önce oyunun resmi sitesine üye olmanız gerekiyor.Buraya Tıklayarak Üye Olabilirsiniz.Üye olduktan sonra sayfanın alt tarafından oyunu indirebilirsiniz.Yada Buraya tıklayarak bilgi alabilirsiniz.Oyunun bir de tanıtım videosu var onu da buraya ekleyeceğim şu an bu makaleyi yazarken oyunun tanıtım videosunu vimeoya yüklüyorum.Bir kaç saat sonra videosunu izleyebilirsiniz. Oyunun kurulumu hakkında ise buradan bilgi alabilirsiniz.
Oyunun videosunu yükledim.Aşağıdaki Playerdan İzleyebilirsiniz.
http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=7140047&server=vimeo.com&show_title=1&show_byline=1&show_portrait=0&color=&fullscreen=1
http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=7140047&server=vimeo.com&show_title=1&show_byline=1&show_portrait=0&color=&fullscreen=1
Oyuna Ait daha detaylı bilgileri aşağıdaki yazıda bulabilirsiniz.
Minimum Sistem Gereksinimleri
Oyun BETA sürümünde olduğu için en son denenen minimum konfigürasyonlar dikkate alınmıştır. (Bu konfigürasyonların haricinde de çalışabilir ancak deneme sürecinde olduğu için henüz denenmiş olan minimum sistem gereksinimleri aşağıdadır.)
İşletim Sistemi : | Microsoft® Windows® XP/Vista/7 (32/64 Bit) |
İşlemci : | Pentium® 4 yada Athlon?/Sempron? 2.2 Ghz |
RAM : | 1 GB RAM |
Ekran Kartı : | 256 MB DirectX® 9.0c, Pixel Shader 2.0 (pixel shader hakkında detaylı bilgi için tıklayınız) |
Disk Alanı : | 450 MB Boş Disk Alanı |
CD Sürücü : | 16x Hızında CD ROM |
Diğer : | %100 Windows® XP/Vista/7 uyumlu mouse, klavye ve hoparlör |
Oyun BETA sürümünde olduğu için en son denenen minimum konfigürasyonlar dikkate alınmıştır. (Bu konfigürasyonların haricinde de çalışabilir ancak deneme sürecinde olduğu için henüz denenmiş olan minimum sistem gereksinimleri aşağıdadır.)
Çanakkale Savaşı, tarihin akışını değiştiren, Türk’ün gücünü, cesaretini, fedakarlığını, yenilmezliğini bir kere daha gösteren tarihi bir zaferdir. Dünya son teknoloji ile donatılmış orduları ile Çanakkale’ye akın ederken, Mehmetçik elindeki süngüyle “Çanakkale Geçilmez” yazmıştır bu toprağın her zerresine. Türk tarihinde bu denli önemli bir yere sahip olan Çanakkale Zaferi’ni dilden dile yeni kuşaklara aktarmak, Türklük bilincinin canlı kalması açısından, üzerimize düşen bir sorumluluktur. Oyunların gencinden yaşlısına tüm bireyler üzerindeki etkileri göz önüne alındığı takdirde “Çanakkale Zaferi” gibi tarihi bir destanı, oyun yoluyla, canlandırarak ve yaşatarak aktarmak tarihi bu güne taşımak açısından etkili bir çözüm olacaktır.
Amaçlarımız
Türk’ün dünyaya meydan okuması olarak adlandırılabilecek “Çanakkale Savaşı” büyük tarihi öneme sahiptir. Tarihi nesilden nesile aktarmak, yaşamak ve yaşatmak her Türk’ün üzerine düşen bir görevdir. Bu görevi yerine getirirken etkililiği sağlamak için, görsel ve işitsel öğeler kullanmak, olayları yaşanıyor hissi ile aktarmak son derece önemlidir. Bu açıdan bakıldığında oyunlar, tüm bu ihtiyaçlara cevap verebilmektedir. Ülkemizde oyun sektörünün az gelişmiş olması, özellikle de tarihi oyunların olmayışı bir kayıp olarak nitelendirilebilir. Görsel ve işitsel öğelerle zihinlerde derin izler bırakabilen oyunları tarih, kültür, bilgi birikimini aktarırken kullanmak son derece etkili ve akıllıca bir çözüm olacaktır.
Birinci Şahıs Nişancı (First Person Shooter) kategorisinde yapılmış, Türkiye’de bir ilk olan “Boğaz Harbi” oyununun hayata geçmesi hem Türk tarihi hem de Türk oyun sektörü açısından bir yenilik olacaktır.
Bu bağlamda, “Boğaz Harbi” oyunu ile birlikte Türk oyun sektörüne giriş yapmak ve tarihin gerçekliklerini oyun yolu ile yeni nesillere aktarmak böylelikle mevcut piyasada söz sahibi olabilmek temel amacımızdır.
Hedeflerimiz
Türk Tarihi açısından hedeflenen ; Çanakkale Savaşı ile başlayarak, Türk tarihinde önemli yere sahip bütün zaferlerin, zaman içerisinde gelişen ve yenilenen teknolojik olanakları kullanarak daha gerçekçi ve etkili bir biçimde yeni nesillere aktarılmasını sağlamaktır.
Oyun Sektörü açısından hedeflenen ; Oyun sektöründe öncü ve kendi standartlarını dünya çapında kabul ettirmiş hatta sektörün kendini geliştirmesinde lider kuruluş haline gelebilmektir.
Oyun Geliştirme Ekibi
Lisans öğreniminin son senesinde bitirme projesi olarak bu denli büyük hedefler ve amaçlara sahip bir oyun ile sektöre girmeyi hedefleyen böylelikle 5 kişi olarak yola başlayan bir ekibiz.
Ekibimiz gün geçtikçe büyümekte ve yeni eklenen üyeleri ile yoluna devam etmektedir.
Animasyon ve Modelleme
- Ali Murat SÜMEN
- İlhan YILMAZ
- Ömer Emre ÖZEN
- Kadir DUYGULU
Yazılım
- Berkan USLU
- Hasan Alpay YAŞIN
Grafik Tasarım ve İllüstrasyon
- Burak ÇAVUNDURLUOĞLU
Beta Test ve Forum Yönetimi
- Bahadır YAZICI
Müzik ve Ses Efektleri
- Deniz SERTTÜRK (DNZ Music Production)
Ayrıca beta sürümünde seslendirmeleri yapan arkadaşlarımıza da ayrıca teşekkür ederiz.
- Çağlar Ozan AKSU
- Ozan SARGIN
- Hasan DEMİRCİ
- Alper YAMAN
Teşekkürler
Proje yapımının en başından en sonuna kadar bizlere inanıp güvenen, gerek teknik olarak gerekse manevi olarak her zaman desteklerini esirgemeyen değerli akademik danışmanımızYrd. Doç. Dr. Ecir Uğur KÜÇÜKSİLLE‘ye ve desteklerinden dolayı;
- Yrd. Doç. Dr. Tuncay AYDOĞAN
- Yrd. Doç. Dr. Yusuf KEŞ
- Yrd. Doç. Dr. Okan BİNGÖL
- Öğr. Gör. Dr. Mehmet ALBAYRAK
- Yrd. Doç. Dr. Ali TOMAK
- Okutman Çetin KORUK
- Öğr. Gör. Adil Levent YÜKSEL
- Emekli Öğretmen Cemalettin YILDIZ
- Can ÇATALYÜREK
- Gökhan T.CEPHE
- Çanakkale Deniz Müzesi Komutanlığı
- Microsoft Türkiye Akademik Programlar Yöneticisi Mehmet TUNÇKANAT
- 3D Akademi Genel Koordinatörü Öğr. Gör. Engin YILDIZ
- INETA Türkiye Başkanı Daron YÖNDEM
- Mekanist.net Genel Müdürü Ali Servet EYÜBOĞLU
ve oyun yapım sürecinde maddi ve manevi açıdan katkıda bulunan herkese sonsuz teşekkürler….
Türk oyun yapımcıların sayısı gittikce artmakta, lakin bu sayı hep yeni şirketlerle artıyor. Böyle olacağına tüm Türk oyun yaratıcıları bir yapı oluşturarak gelişme gösterseler kısa sürede güzel bir Türk oyunu sunacaklarından eminim.
YanıtlaSiloyun paylaşımı için teşekkrüler denedikten sonra olumlu yada olmsuz bir fikir belirticem. başarınızın devamını dilerim hoş bi blog olmuş
YanıtlaSilTeşekkür ederim. İyi eğlenceler..
YanıtlaSil